بررسی تفاوت میان پانچ CNC با PLC؛ پانچینگ به معنای سوراخکاری، خمکاری ورق های فلزی و ایجاد شکل‌های دلخواه در این متریال است. این ابزار بهترین متد جهت بوجود آوردن حفره یا برجستگی در ورق‌های فلزی، چوبی و کاغذی معرفی می‌شود. ماشین‌های کنترل عددی (CNC) نیز به معنای ماشین‌هایی هستند که با استفاده از کامپیوتر و کنترل عددی، عملیات برش را با دقت بسیار بالا (در حد میکرون) انجام می‌دهند.

روش کارکرد دستگاه پانچ 

جهت انجام پرس کاری و برش با استفاده از ماشین‌های CNC پانچ، نخست میبایست طرح برش را با استفاده از نرم‌افزارهای طراحی مخصوص مانند AutoCAD یا CAM طراحی نمود. در مرحله بعد، طرح مورد نظر را به دستگاه داده و عملیات را شروع می‌کنیم.

برای انجام پانچ، شیت‌های فلزی را بر روی ساپورت‌ها یا بازوهای دستگاه قرار می‌دهیم و آن‌ها را در جهت محور X و Y حرکت می‌دهیم تا در جای مناسب جهت انجام کار قرار بگیرند. بعد از عبور از این مرحله، با استفاده از قالب‌های مخصوص برش پانچ، با بوجود آوردن فشار، ورق‌های شیت را پانچ می‌کنیم. با استفاده از این متد، می‌توان با سهولت اشکال مختلفی اعم از دایره، مربع و غیره را ایجاد کرد. به علاوه، اشکال پیچیده‌تری نیز می‌توانند با استفاده از پانچ‌های پی در پی اجرا شود.

بررسی تفاوت میان پانچ CNC با PLC

ویژگی‌ها و عملکرد پرس پانچ هیدرولیک تک کاره PLC

این دستگاه یک پرس پانچ هیدرولیک تک کاره با ظرفیت 110 تن و نیروی وارد کننده هیدرولیکی است. ارتفاع آن 2050 میلی‌متر و ضخامت بدنه آن 40 میلی‌متر است. این دستگاه قادر است حداکثر ورق با ضخامت 30 میلی‌متر و قطر سمبه 30 میلی‌متر را پانچ کند. سیستم عملکرد دستگاه با استفاده از PLC صورت می‌گیرد و دارای الکتروموتور 20 اسب چینی تیپ سنگین است. (قیمت مشخصات خریدPLC Punch Pressing،پرس پانچ تک کاره PLC)

ویژگی‌ها و عملکرد پرس پانچ هیدرولیک تک کاره CNC

دستگاه دو محور CNC با موتور سروو Estone، دارای سه جک کلمپ کارگیر و دو جک پران است. این دستگاه قادر به پانچ ورق با ضخامت 30 میلی‌متر و سمبه 30 میلی‌متر است و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی مانند نقشه کشی روی مانیتور و قابلیت نقشه پذیری با استفاده فلش به صورت G Code است. همچنین، کارگیر آن به اندازه 75*100 و حداکثر طول مفید سوراخکاری آکس به آکس 65*90 است.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله همه چیز درباره کاربرد دستگاه پانچ در صنعت را نیز مطالعه نمایید.

موارد کاربرد پانچ ورق

از مهم ترین موارد کاربرد دستگاه پانچ سی ان سی کدام است؟ در هر صنعتی که با ساخت و ساز قطعات فلزی سروکار دارد، وجود این دستگاه الزامی است. ساخت و ساز، پتروشیمی و نفت و گاز، مخابرات و کشاورزی از جمله این صنایع هستند.

از مهم ترین کاربردهای پانچ ورق می توان به ساخت این موارد اشاره نمود:

  • سانتریفیوژها
  • قطعات لوازم خانگی
  • دیواره‌های آسانسور
  • ایستگاه های اتوبوس
  • پنل های قطار شهری
  • ساخت وسایل دکوراتیو
  • درب پارکینگ، منازل و انبارها
  • جداسازی خطوط تولید مواد غذایی و کشاورزی
  • حفاظ در اماکن مختلف و مناطق حساس نظامی و زندان‌ها

خدمات پانچ CNC شامل چه مواردی می‌شوند؟

خدمات پانچ ورق شامل تمامی عملیات سوراخ کاری، برشکاری، حکاکی و برجستگی در ورقهای فلزی است. با استفاده از خدمات CNC پانچ، می‌توان هر طرح دلخواهی را بر روی ورق پانچ کرد. به دلیل نوع اعمال برش (پانچ با زاویه مستقیم)، سطح برش خورده نیاز کمتری به پرداخت دارد. دقت برش به دلیل کنترل عددی دستگاه بسیار زیاد است و این دستگاه قادر به پانچ کردن هر جنس فلز با هر ضخامتی است و محدودیتی در این زمینه ندارد. (قیمت مشخصات خریدCNC Punch Pressing،پرس پانچ تک کاره CNC)

تفاوت پانچ تک کاره PLC با پانچ تک کاره CNC

تفاوت پانچ تک کاره PLC با پانچ تک کاره CNC

در دستگاه پرس پانچ PLC، اپراتور با استفاده از دست، مقاطع سوراخکاری را نشان می‌گذارد و سپس دستگاه عملیات پانچ را انجام می‌دهد. اما در دستگاه پانچ CNC، ابعاد قطعه و مقاطع سوراخکاری با استفاده از G code نقشه شده و دستگاه به صورت خودکار تمام عملیات سوراخکاری را انجام می‌دهد، بدون نیاز به دخالت اپراتور.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تفاوت میان مزایا و‌ کارکرد پانچ سی ان سی (CNC) و پی ال سی (PLC) پرداختیم. امیداواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید واقع شوند. در صورت وجود ابهام و هرگونه پرسش می‌توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

 

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0